- Spotkaliśmy się na dworcu PKP Toruń Miasto o godz.10.50 skąd o 11.00 es busem pojechaliśmy do Stolna.

A następnie czerwonym szlakiem w strugach deszczu udaliśmy się do Rybieńca. Zatrzymaliśmy się aby zwiedzić dawny dwór, który obecnie gmina przepisała zamieszkałym tam rodzinom. Dalej ścieżką przez pola powędrowaliśmy w stronę wioski Klamry. W lesie zrobiliśmy sobie krótki postój na odpoczynek i poczęstunek. Następnie duktami leśnymi i czerwonym szlakiem dotarliśmy do Chełmna na Rynek. Zwiedziliśmy Farę, gdzie znajdują się relikwie Św. Walentego.

Relikwiarz św. Walentego jest umieszczony od 1715 roku w ołtarzu św. Walentego, w farze chełmińskiej. Wcześniej znajdował się w ołtarzu Matki Bożej Bolesnej.  Jego wykonanie w 1630 roku zleciła pracowni złotniczej Wilhelma de Lassensy w Toruniu Jadwiga Działyńska z wdzięczności za uzdrowienie dokonane za przyczyną świętego.  Srebrny relikwiarz z wygrawerowanym napisem: „Bogu w Trójcy ś. Jedinemu / św. Walentemu Męczennikowi / Jadwiga z Czarnków Działyńska / starościna bratyańska jasieniecka / Za doznaną pomoc w chorobie / Córki i swej przez przyczyną / Św.Walentego Męczennika Chrystusowego / Ku czci tegoż Świętego / Ten upominek ofiarują / D. 22 maja roku 1630”, który posiada kształt ośmioboku i jest nakryty od góry kopułką. Relikwiarz zawiera fragmenty kości czaszki świętego, które są widoczne przez szybkę w kopułce. Jeden z przekazów informuje, że Walenty był biskupem Interramy, inny że był rzymskim kapłanem i lekarzem.

Następnie po krótkim pobycie w Chełmnie i zwiedzaniu rynku udaliśmy się autobusem w drogę powrotną do Torunia.